torsdag 10 februari 2011

Den nya stickboken.

Jag fick en finfin bok av Astrid idag: Den nya stickboken av Esther Bondesen.

Otroligt fin och helt i min stil. Det roliga med gamla stickböcker är alla sköna namn. Vad sägs om den här:


Jag har alltid undrat hur en sportmössa med rolig häxbård ser ut. Nu vet jag.

Kände för att fortsätta på 40-talstemat och köpte därför senaste numret av Minnenas Journal. Vilken fin tidning! Perfekt för mig som gillar "det gamla" som farmor säger.

Det här numret innehåller inte bara ett reportage om Starke Anders, utan dessutom en lång intervju med den evige tonåringen Lasse Lönndahl. En gång hade jag honom som kund i butiken. Jag blev så starstruck att jag inte vågade säga något. Allt jag kunde tänka var:

- Det är Lasse Lönndahl! Den evige tonåringen! Lasse Lönndahl!

Jag måste vara den enda under 112 års ålder som blir starstruck av Lasse Lönndahl.

Sa jag att han är den evige tonåringen?

Inga kommentarer: