tisdag 5 juli 2011

Alice Cooper, Frankenstein, Spinal Tap och jag.

Igår spelade Alice Cooper på Gröna Lund. Det var mäktigt. Vilken scenshow! Titta bara:


Nåväl, när jag stack upp trynet mellan folkmassan så lyckades jag se herr Alice själv. Han har foliehatt på huvudet och håller i svenska flaggan:

Det var en låt som var helt fantastisk. Ja, förutom Poison och Schools out for summer (i en underbar version från Mupparna) så har han ju gjort den härliga Feed my Frankenstein.



I'm a hungry man / but I don't want pizza
I blow down your house / and then I'm gonna eat ya

Och precis när man tror att det inte kan bli bättre så kommer låtraden:

well, I aint no veggie / like my flesh on the bone
alive and lickin / on your ice cream cone

Det är så mycket Spinal Tap att jag blir helt till mig. Klart man måste lyssna på den likartade Big bottoms.


my baby fits me like a flesh tuxedo / I like to sink her with my pink torpedo

Det är som poesi. Fruktansvärt rolig poesi.

Inga kommentarer: