torsdag 14 juli 2011

Mauerpark och världens snyggaste bälte.

På söndagen begav vi oss till marknaden i Mauerpark.

Den är som en blandning mellan megaloppis och Kiviks marknad, fast Berlinskt. Allt från skräplådor och trasiga kastruller till supersnygga t-shirtar och slöjdade portmonnäer. Där finns tillochmed en liten sjöbuse med pipa:

Och i en låda hittade jag en mugg som var misstänkt lik en tysk grötskål som jag åt ur för ett par år sedan. Ah! Vilka minnen.


Vilka tjusiga gökur det finns! Man blir rent hagalen. Och måste lugna sig så man inte köper ett par dussin.

Det finns så sjukt snygga skrivmaskiner. Efter flera år så har jag äntligen slutat samla på dem, och kan således gå förbi attraktiva objekt som dessa. Utan att köpa dem. Skönt.

Men de här senapsgula skönheterna till fåtöljer var svåra att lämna bakom sig. Så härligt fulsnygga. Med betoning på fula. Fast snygga! Hmm.

Men det var en sak (plus några tröjor från yackfou) som jag bara inte kunde ignorera. Jag var tvungen att köpa det. Äga det. Klä mig i det.

Skåda: Star Trek-bältet.

Det snyggaste bältet i världen. Ever!

Inga kommentarer: