söndag 16 februari 2014

Syfestivalen.

Igår var jag och Äce på Syfestivalen i Älvsjö. Det var lajbans! Och jisses vad mycket snyggt lovikkagarn det finns på Ullcentrum:


 - Ullcentrum! Det måste ju vara bra, det hör man ju på namnet!
 - Ja, du sa det för en timme sen.
 - Gjorde jag?
 - Japp.

Hehe, man blir lite snurrig av allt fint garn. Och i en annan monter hängde en vante som såg ut som en sommaräng:


Det var extremt mycket folk vid bokmontern:


Så vi knatade vidare och kollade in snygga vävar:


Och roliga efsingar:

Det finns ju bollhav, men vad kallas ett hav av pärlor? Pärlhav? Pärlbäck? Pärlakvedukt?


Sen såg vi en katt som fiskade.


Och ett snyggt stickmönster som såg ut som mymlans tassar:


Sätergläntan hade himla fint garn, jag har velat klämma på spelsaulammull sen jag köpte boken Sticka efter Svenska mönster.


 - Ja vad tusan, jag slår till! tänkte jag och köpte fem nystan av spelsaulammullen. Prova att säga det tre gånger snabbt. Spelsaulammull. Spelsaulammull. Spelsaulammull. Det går knappt att skriva tre gånger, än mindre uttala. Men fint är det!


Tänkte göra att par vantar av det, och det blir det nog även av de här knalliga nystanen från Garngalleriet: fem nystan Rauma finull. Ännu ett garn jag inte har stickat i. Är väldigt nyfiken.


Visst katten, det blev lite broderigarn också.


En finfin dag i bästa kreativa miljön! Nu ska jag brodera en gädda. Eller en korv. Vi får se. Tjingeling!

Inga kommentarer: