fredag 4 juli 2014

Latvieša Cimdi.

Idag hämtade jag ut ett rekommenderat brev från Riga. Spännande! Ett hårt paket inslaget i brunt papper. Det verkar lovande.


Nämen titta! Det är en bok!


Götapetter! Det är boken Latvieša Cimdi av Maruta Grasmane. Som jag har längtat!


Alltså, den här boken är fantastisk. Den perfekta boken för vantnördar som bara väntar på att grotta ner sig i den lettiska vantens historia. Och den är proppfull med tokfina vantar som bara skriker:
  "Sticka mig! Sticka mig!"


Jag kan inte sluta bläddra i den. Det här är vantboken to rule them all. Är i vanthimlen nu. Hurra!

2 kommentarer:

Tovesmåhverdagsgleder sa...

Hei. Har vært på leit etter den boken. Nydelig er den. Hvor har du fått tak i den ?

mads sa...

Hej! Ja, den är verkligen fin, är väldigt nöjd med inköpet.

Jag mejlade i höstas till senaklets mejl som jag hittade här: http://www.senaklets.lv/kontakti.php , och frågade efter boken. Då var den slut, men i våras återkom de och sade att boken hade tryckts om. Då passade jag på och beställde ett exemplar via deras mejl och betalade via paypal. Smidigt!

Jag vet inte om man kan få tag på den någon annanstans heller, men det här funkade bra för mig iallafall. Lycka till!